Tredje raka segern
Publicerad: 2022-12-04
Damlaget
Lördagens trepoängare mot SDE följdes under söndagseftermiddagen upp med en härlig 4-1-seger mot AIK. – En riktigt bra helg och väldigt viktiga poäng, konstaterar målskytten Lisa Östman.

Redan efter knappt två minuters spel gav Lisa Östman sitt lag ledningen med matchens första mål.
– Ja, i mitt första byte i matchen, så det var så klart väldigt roligt. Skönt att vi fick en bra start på matchen, menar Östman vars lag ledde med 2-1 efter fem spelade minuter.
Därefter gjordes inga mål förrän under den senare halvan av period nummer tre, då hemmalaget punkterade matchen med två fullträffar.
– Utöver att vi slappnade av lite direkt efter 2-0-målet tycker jag att vi gjorde en väldigt bra match. Vi studsade tillbaka spelmässigt efter 2-1-målet och därefter tycker jag att vi hade kontroll på matchen.

"Bättre kontinuitet"

Seger med 4-1 blev det alltså till slut, efter ett rejält övertag i antal skott på mål - 44-12.
– Vi har pratat väldigt mycket om att skjuta mer och lägga fler puckar på mål. Det gjorde vi i dag och då kom också utdelningen, säger Östman, vars lag nu har tagit tre raka segrar och ligger på en sjätteplats i tabellen.
– Vi har gjort många bra matcher tidigare också, även om vi inte har fått poängen med oss, men det jag ändå tycker att vi har förbättrat nu på slutet är att hålla uppe kontinuiteten. Tidigare har vi haft perioder i matcherna som varit riktigt bra, medan vi har tappat spelet i andra delar av samma match. Nu tycker jag att vi håller spelet uppe på ett bättre sätt över 60 minuter.

Någon som stack ut lite extra i dag?
– Oj, idag gjorde verkligen hela laget en bra insats, men… Anna (Purschke) bidrar alltid väldigt mycket med sin intensitet, och Victoria Klimek använde sin skridskoåkning på ett bra sätt i dag. Hon skapade många målchanser till oss i dag tack vare den.

För leksingarna väntar nu närmast en träningsvecka innan bortamatcher mot Luleå och MoDo står på schemat till helgen. Sista matcherna innan jul.

Elin Broman