Seger och målkalas
Publicerad: 2017-11-15
Leksand vann onsdagens bortamatch mot Vita Hästen med solklara 7-2 och har nu därmed tagit poäng i nio raka matcher.

Hemmalaget vann skotten med 15-7 i den första perioden, men Leksand vann ändå målmässigt med två mål mot ett.
Anton Karlsson inledde målskyttet efter åtta minuters spel, och trots en snabb kvittering återtog Leksand ledningen genom Olle Alsing när klockan stod på 10.19.
Jonas Arntzen, som vaktade den blåvita buren för kvällen, svarade för flera fina räddningar, och agerade lika lugnt som vanligt mellan stolparna.

I början av den andra perioden svarade juniorbacken Kalle Eriksson för sin första A-lagspoäng, då han spelade fram Martin Grönberg till Leksands tredje mål för kvällen.
I slutet av perioden var Eriksson även nära att själv bli målskytt, men pucken tog i ribban.
I den här perioden fick Leksand chansen i powerplay två gånger. Den senare resulterade i ett mål, och ställningen efter två perioder var därmed 1-4.

Den tredje perioden vann Leksand med 3-1. Snyggaste målet var 2-6-målet, där Oskar Lang, Olle Alsing och Martin Grönberg lekte runt framför Hästenkassen innan Grönberg prickade in sitt andra för kvällen.
Roligaste målet var 2-7-målet, som sattes snyggt av den 17-årige A-lagsdebutanten Marcus Karlberg.

Blåvit seger med 7-2 blev det till slut.
Nästa match är fredagens hemmamatch mot Pantern.
Biljetter hittar du här

Leksands IF