6-poängsvecka för J18
Publicerad: 2022-12-05
J18
– Vi tog 6 poäng av 6 möjliga, så det var en bra vecka. Det konstaterar J18-backen Lucas Nordström efter segrarna mot Grums och Strömsbro.

Mot Strömsbro skrevs segersiffrorna till hela 8-1, efter den minst sagt överlägsna skottstatistiken 80-12.
– I den matchen tycker jag främst att det var vår forecheck som stack ut. Vi jobbade väldigt bra framåt, och även hemåt, säger Nordström, vars lag följde upp den segern med en 5-1-vinst mot Grums.
– Där tycker jag att vi gjorde en väldigt stabil defensiv insats. Vi släppte inte till något friläge eller så, samtidigt som vi utnyttjade våra lägen framåt. Även om vi kanske inte ställdes mot det bästa motståndet tycker jag att vi gjorde en bra vecka, och så klart var det skönt med 6 poäng.

Någon som stack ut?
– Forwardsduon Colin Lindemann och Zaki Crookes gjorde ett väldigt duktigt jobb, berömmer Lucas Nordström, vars lag nu har två matcher kvar innan serien är färdigspelad.
Mora på torsdag och Karlskoga på söndag, båda i Tegera Are´na.
Inför matcherna är Leksand tabellfyra, med fem poängs marginal ner till sjätteplatsen. Leksingarna har med andra ord allt i egna händer när det gäller att säkra en topp 5-placering och en plats i den Nationella serien som drar igång efter jul.
Lucas Nodström passar på att skicka en hälsning till fansen inför avgörandet på hemmais:
– Kom och titta och stötta oss så vinner vi tillsammans!

Elin Broman