Jens Nielsen inför Björklöven hemma
Publicerad: 2018-11-15
Under sen onsdagsnatt eller tidig torsdagsmorgon, beroende på hur man väljer att se på det, kom herrlaget hem från Oskarshamn till Tegera Arena. Nu laddar laget för hemmamatch mot Björklöven. Jens Nielsen är redo att ta revansch på västerbottningarna.

Det blev en rejäl målfest i mötet mellan IK Oskarshamn och Leksands IF i Be-Ge Hockey Center under onsdagskvällen där Leksand till slut vann med 4-7. Jens Nielsen ger oss sin syn på matchen i Småland.
-Det var en riktig berg- och dalbana under matchens gång. Vi hade pratat mycket om att vara beredda på Oskarshamns anstormning de första 10 minuterna, men den klarade vi av och tog ju en tvåmålsledning istället. Sedan släpper vi in Oskarshamn i matchen, men det berodde mer på individuella fel så det kändes att vi hade ett bra driv i laget och båset trots att vi låg under. Vi hade faktiskt en god känsla att kunna vända matchen i det läget, och det gjorde vi ju också till slut, säger Leksands assisterande tränare.

Intensivt matchschema
Efter landslagsuppehållet som nyss avslutats går laget nu in i en intensiv tid med många matcher. Det är match varje onsdag, fredag och söndag ända fram till och med den 7 december vilket Jens Nielsen ser fram emot.
-Det är bara kul med så många matcher. Det blir lite färre träningar och mer fokus på matcherna, men det är det alla här tycker är roligast så det är kul. Det började ju dessutom bra med en seger direkt efter uppehållet på bortaplan mot serieledarna. Det känns som att vi har ett bra "go" i laget och vi är på väg uppåt. Vi har ändå inte kommit upp i den nivån som vi kan vara på, men vi är på väg dit och att göra hela sju mål mot ett defensivt starkt Oskarshamn är ett bra kvitto på det.

Björklöven på hemmaplan väntar
Herrlaget tränade på is under torsdagseftermiddagen och har börjat förbereda sig enligt konstens alla regler inför hemmamötet med Björklöven på fredagen. Jens Nielsen väntar sig inga större överraskningar i matchen från motståndarnas sida, och ser även fram emot en match med många åskådare på plats.
-Björklöven kommer säkert att ställa upp och vänta på våra misstag, precis som de flesta lagen som kommer till Tegera Arena gör. Därför känns det extra skönt att vi gjorde sju mål igår och att målformen finns där. Det blir viktigt att få hål på "Löven" så att de tvingas öppna upp sitt spel lite. Dessutom ska det bli riktigt kul att få spela inför hemmapubliken igen med fredagsmatch och mycket folk på läktarna, och vi hoppas på rejält drag i hallen, säger Jens Nielsen.

Vem tror du avgör mot Löven?
-Jag tror att Porsberger slänger ditt ett viktigt mål för oss i powerplay imorgon, avslutar Jens Nielsen.

Biljetter till fredagens match köper du här

Richard Brasar