Inga poäng för J18
Publicerad: 2017-10-15
J18
Veckan bjöd inte på några poäng för Leksands J18-lag. I stället blev det förlust på bortais mot både Mora och Grums.

Matchen mot Mora ledde leksingarna med 2-0 efter en periods spel. I period två kom såväl reducering som kvittering av Mora, och den tredje perioden vann sedan moringarna med 3-0.
5-2 efter tre perioder alltså, i en match där Leksand ändå vann skotten med 44-25.

Även i matchen mot Grums var det leksingarna som stod för flest skott på mål (35-24).
Hemmalaget inledde målskyttet i powerplay, halvvägs in i den första perioden, men Leksand fick in en kvitteringspuck innan paus.
Även den andra perioden slutade 1-1, men i slutet av den tredje perioden satte Grums den avgörande 3-2-pucken.

LIF J18 tar nya tag och nästa vecka väntar derby mot Brynäs (hemma på torsdag), och bortamatch mot Falun (söndag).

Elin Broman