Gunnarsson om Växjömatchen
Publicerad: 2020-01-25
Tungt och sjukt frustrerande! Så sammanfattar backen Daniel Gunnarsson bortamatchen i Växjö. För trots en jämn förstaperiod slutar det med förlust med 1-5. – Vi bjuder på många av deras mål, säger Daniel besviket.

I första perioden kvitterar Oskar Lang med ett viktigt powerplaymål. Passningen från Spencer Abbott är en riktig delikatess. Men roligare än så blir inte kvällen för alla leksingar. I andra perioden gör Växjö tidigt 2-1.
– Vi får en olycklig start där. Och sen blir det svårt att hitta tillbaka, säger Daniel om målet.
Leksand är skottmässigt bra med, men blir hårt straffade av Växjös snabba kontringar och perioden slutar 1-4.
– Det är för många individuella misstag.

Vad beror det på tror du?
– Jag vet inte. Kanske att vi vill för mycket så att det låser sig i huvudet, menar Daniel som helt klart är både arg och ledsen över insatsen.

Tufft tabelläge

Eftersom resterande resultat gick emot Leksand är laget sist i tabellen.
– Vi kan inte kolla för mycket på det. Vi måste hitta ett bra spel och känsla. De senaste två matcherna har varit alldeles för knackiga, säger Daniel som vet att om laget ska undvika kval krävs det många vinster framöver.
– Men vi har inte gett upp hoppet! Vi är en bra grupp och vi kan vända det här.

Finns det något bra att lyfta fram efter den här matchen?
– Janne gör återigen en bra match. Det är inte så att vi hjälper honom särskilt mycket, säger Daniel om den unge Janne Juvonen i mål som gjorde några riktigt svettiga räddningar åt laget.
– Han kan lämna den här matchen med huvudet högt!

Katharina Dalmalm