Madde Hall stannar i LIF
Publicerad: 2017-07-12
Damlaget
Truppen fortsätter att fyllas på för Leksands damlag. Nu är det klart att även den hårdarbetande och spelskickliga forwarden Madeleine Hall stannar i laget. – En viktig kugge i laget som jag tror kommer att utvecklas väldigt bra denna säsong, säger tränaren Alexander Eriksson.

Madeleine Hall (1995), som representerade det svenska U18-landslaget säsongen 2012/2013, gör därmed sin sjunde säsong i Leksands IF.

Madeleine Hall:
– Det känns jättebra att jag blir kvar. Under de senaste säsongerna tycker jag att vi har haft ett väldigt starkt kollektiv, när vi väl har fått ihop alla bitar. Vi måste bara tro lite mer på oss själva och se oss kunna åstadkomma mer än vad vi har gjort tidigare. Då tror jag att det kan gå riktigt bra den här säsongen.

Vad hoppas du främst på att kunna utveckla denna säsong?

– Det låter kanske klyschigt, men jag vill bli bättre på allt och få ihop en ännu starkare helhet som hockeyspelare. Sen handlar ju hockey om att göra mål, så jag skulle vilja spetsa till mitt målskytte också. Men inget kommer att gå av sig självt, så det gäller att jobba hårt.

Alexander Eriksson:
– Madde har sina främsta styrkor i tekniken och spelet med puck. Hon har alltid levererat offensivt, men har även gjort ett bra jobb i defensiven. Hon tog stora kliv framåt förra säsongen, och jag tror att hon är redo för nästa kliv nu. Vi är väldigt glada över att hon stannar i Leksand!

Elin Broman