KLC ny partner i Guldlaget
Publicerad: 2017-08-11
Partner
Leksands IF välkomnar med glädje KLC (Kista Logistik Center) som partner i Guldlaget, vår näst största partnernivå. – Det känns jättebra att få vara med och stötta laget i mitt hjärta, säger företagets VD Ulf Wadner.

KLC grundades 2003 av Ulf och en dåvarande kollega (också leksing), och erbjuder tjänster inom transport, lager och logistik. Företaget har i dagsläget 16 anställda och jobbar med såväl små enmansföretag som världsledande aktörer. KLC har gjort sig kända som den flexibla aktören som tar fram kundunika och kostnadseffektiva lösningar.
Företaget är beläget i Kista och Ulf bor i Upplands Väsby, men detta hindrar honom inte ifrån att se merparten av Leksands matcher hemma i Tegera arena.
– Jag ser nog 90 procent av matcherna i alla fall, det är svårt att hålla sig därifrån. Jag har till och med köpt ett hus i Hjulbäck nu, för att det blev så dyrt att bo på hotell, berättar Ulf, som inte har nån annan anknytning till Leksand än hockeyn.

Hur gick det till när du blev leksing?

– Det var på 60-talet när jag såg Leksand spela mot AIK och Djurgården på Hovet. På den tiden vann ju Leksand alltid tvåsiffrigt, och det fanns inget lag som spelade en så bra hockey som Leksands IF. Det var väl någonstans där jag fastnade för laget och föreningen.

Favoritleksing genom tiderna?

– Det finns många, men en av dem är definitivt Kjell Brus. Det var en otroligt teknisk spelare, som nästan var omöjlig att tackla, han var bara borta. En helt fantastisk hockeyspelare.

Vad tror du om årets lag?

– Jag tycker att vi har ett väldigt bra och spännande lag. Vi har många unga och lovande juniorer, men samtidigt en hel del rutin också. Dessutom tror jag att det är en styrka att så många valde att stanna kvar efter förra säsongen. Jag ser verkligen fram emot säsongen och tror att vi har goda chanser att ta klivet upp direkt.

Patric Skoglund, marknadschef Leksands IF:

– Det känns givetvis riktigt roligt att Ulf och KLC har valt att kliva in i vårt Guldlag. KLC har varit med oss i många år nu, och att växla upp ytterligare när vi nu spelar i Allsvenskan visar på ett riktigt leksandshjärta. KLC har med noggrannhet valt produkter i vår produktportfölj och jag är övertygad om att vi tillsammans gör varandras företag mycket starkare.

Elin Broman