2-0 mot BIK!
Publicerad: 2018-01-20
Efter två mål av Oskar Lang vann Leksand lördagens hemmamatch mot BIK Karlskoga med 2-0.

Den första perioden bjöd på bra chanser för båda lagen. Nära för Leksands del var exempelvis Patrik Norén, med ett skott i ribban efter fem minuters spel.
Gästerna var dock inte långt ifrån att näta de heller, och vann skotten i den första perioden med 15-10.
– Jag tycker att vi fick en ganska dålig start, och det kändes som att vi blev lite överraskade över att BIK Karlskoga låg på som de gjorde. Jag tycker dock att vi kom in mer och mer i matchen, sade den assisterande tränaren Jens Nielsen i den första periodpausen.

Matchens första mål kom 13 minuter in i den andra perioden, då Oskar Lang styrde in ett skott från Olle Alsing.
Anton Öhman hade dessutom ett skott i stolpen, och Patrik Norén var nära även i denna period, efter en fin uppåkning i början av densamma.
– Men Karlskoga har lägen de med, och jag tycker oftast att det beror på att vi fuskar lite och är lite naiva, sade Patrik Norén i pausen.
– På det stora hela gjorde vi ingen jättebra period, men den var bättre än den första i alla fall.
Ställningen 1-0 stod sig perioden ut.

Oskar Lang blev ensam målskytt även i den tredje perioden. Den här gången var det Pat McNally som sköt innan Lang rundade Olle Eriksson Ek och lade pucken i mål.
Perioden i övrigt bjöd exempelvis på några fina plockar av Tex Williamsson, som alltså höll nollan denna kväll.
Blåvit seger med 2-0 och tre nya härliga poäng!

Matchens lirare: Oskar Lang.
Matchens krigare: Patrik Norén (för tredje raka hemmamatchen i rad)

Tabellen

Redan på onsdag är det dags för nästa hemmamatch, då Oskarshamn kommer på besök.
Biljetter hittar du här!

Leksands IF