"Grym energi"
Publicerad: 2018-05-04
Damlaget
– Första passet var tufft, som alltid med Uffe, och roligt! Det säger målvakten Julia Åberg efter veckans gemensamma premiärpass med laget.

Damlaget startade upp den gemensamma träningen under onsdagen, och detta med ett pass med riktigt bra fart och energi.
– Verkligen. Alla kändes riktigt på hugget måste jag säga. Jag tror att vi alla var ganska imponerade av oss själva över hur bra det gick för att vara första passet för säsongen. Det kan ju annars kännas väldigt tungt och segt, men det var en grym energi, menar Julia, som sett fram emot nystarten.
– Det är superkul. Det är alltid kul att få ladda om och påbörja en ny säsong med nya hinder och möjligheter.

Vad har du gjort under uppehållet?

– Jag har vilat och gett mig själv tid att tänka på annat än hockeyn. Umgåtts lite extra med nära och kära, och haft en helg på landet och en valborg i fjällen. Jag har också haft några veckor på skolan i Kramfors, berättar Julia, som vid sidan av hockeyn studerar till brandman.

Känslorna inför säsongen som väntar summerar hon så här:
– Det känns ovanligt spänt, på ett bra sätt. Vi har en nygammal tränare som har fått in några riktigt spännande nyförvärv, samtidigt som vi verkar få behålla större delen av vår Leksands-stomme. Det kan bli något riktigt bra av det här!

Elin Broman