Seger igen!
Publicerad: 2019-01-16
Efter ett spännande avslut på matchen tog Leksand till slut tre nya poäng på hemmais, detta efter 3-2 mot gästande Västervik.

När LIF-backen Daniel Gunnarsson skickade iväg ett skott från blålinjen, knappt sex minuter in i den första perioden, gjorde han matchens första och periodens enda mål. En stor del i målet hade också Jesper Ollas, som svarade för ett starkt jobb framför gästernas kasse.
Kedjan med Marcus Karlberg, Linus Persson och Oskar Lang satte ett bra tryck runt gästernas målbur i slutet av perioden, men några fler mål blev det alltså inte.
Västervik vann skotten i den första perioden, men leksingarna tillät inte laget komma till några riktigt farliga chanser.

Även i den andra perioden var det hemmalaget som skapade de bästa chanserna. Men istället för att utöka ledningen, fick leksingarna se gästernas Tim Wahlgren lyfta in en kvitteringspuck över Axel Brage från nära håll.
Leksand återtog dock ledningen innan paus, efter att Johan Porsberger vackert spelat fram David Rundqvist, som fri med målvakten kunde placera in pucken mellan benskydden.

Leksand fick chansen i powerplay i mitten av den tredje perioden, men istället för ett blåvitt PP-mål, kunde Västervik kvittera i boxplay. Detta efter att Jens Holmström kommit fri och fintat bort Axel Brage med en stilig dragning.
Matchen såg ut att gå till förlängning, men med 20 sekunders marginal kom avgörandet för Leksand, då Martin Karlsson störtade mot mål och sköt tre poäng till sitt lag.

På lördag väntar ny hemmamatch, då mot MODO.
Säkra din plats här!

Direkt efter matchen ställs även damlaget mot MODO. Nedsläpp 18.00!

Leksands IF