Ledarstaben i LIF Dam komplett
Publicerad: 2019-06-28
Damlaget
Lars Stenmark, som är sportsligt ansvarig för Leksands IF Dam, har gjort klart med ledarstaben inför den kommande säsongen. Anton Bokull ansluter som ny assisterande tränare och Susanna Johansson blir ny fysio. Även målvaktstränare, lagledare och materialare är klara. Sedan tidigare är såväl posterna som huvudtränare och fystränare fyllda.

Anton Bokull, assisterande tränare

Anton Bokull har HC Vita Hästen som moderklubb och har en aktiv spelarkarriär bakom sig i IFK Ore, Valdemarsviks IF och Häradsbygdens SS på svensk mark. Bokull har även gjort två säsonger på amerikansk mark då han representerade Butte Cobras och Southern Oregon Spartans i WSHL. Under den föregående säsongen kombinerade Bokull att ha huvudansvaret för U16-laget i IFK Ore med spel i föreningens lag i HockeyTrean. Han har även varit verksam som tränare på Leksands Hockeyskola under 6 somrar. Kontraktet med Anton Bokull gäller över den kommande säsongen.

Anton Bokull om sitt nya tränaruppdrag i Leksands IF:
-Det ska bli väldigt roligt. Ny utmaning för mig och ett stort steg uppåt i en så stor och anrik förening som Leksands IF.

Huvudtränare Lars Stenmark om rekryteringen av Anton Bokull:
-Anton är en 24-årig kille som är ganska ny inom tränaryrket men som ger väldigt bra intryck och kommer att bidra med ett bra kunnande, ett tydligt ledarskap och ett bra driv. Anton kommer att vara perfekt rollen som assisterande tränare. Anton sprider ett stort lugn kring sig och gillar utmaningar.

Susanna Johansson, fysioterapeut

Leksands IF stärker även upp det medicinska teamet runt damlaget genom att rekrytera Susanna Johansson från IF Björklöven. Kontraktet med Susanna Johansson gäller över den kommande säsongen.

Huvudtränare Lars Stenmark om rekryteringen av Susanna Johansson: -Susanna har nyss flyttat till Dalarna och kommer att jobba med våra tjejer i vinter. Susanna blir ett mycket bra inslag i vårt ledarteam och har även stor kunskap inom ishockeyn. Hon kommer från IF Björklöven, där hon varit fysioterapeut samtidigt som hon studerat på Umeå Universitet.

Ledarstaben komplett

Sedan tidigare står det klart att Lars Stenmark är ny huvudtränare och sportsligt ansvarig för Leksands IF dam. Tidigare har också Steven Cherekos presenterats som fystränare för laget. Det står nu även klart att Alexander Millner, som också ansvarar för målvakterna i föreningens junior- och ungdomslag, fortsätter som målvaktstränare för damlaget. Även lagledaren Kicki Backlund och materialförvaltarna Kjell Klintberg och Kent "Ale" Arvidssom fortsätter med sina uppdrag för Leksands IF under den kommande säsongen.

Richard Brasar