Seger mot Djurgården
Publicerad: 2020-01-25
Damlaget
Leksand stod för en riktigt stark vändning hemma i Tegera Arena under lördagen då man vände 0-2 till seger med 3-2 i förlängning mot Djurgården. Forwarden Nicole Hall är glad över resultatet och att vara tillbaka på hemmaplan, men blickar även tillbaka mot ett roligt OS.

Leksand bjöd på en stark vändning mot Djurgården i Tegera Arena under lördagseftermiddagen. Stockholmarna hade skaffat sig en tvåmålsledning efter 40 spelade minuter genom att göra ett mål i såväl första som andra perioden. I den tredje perioden kom Leksand tillbaka starkt och kunde dels reducera genom Brooke Boquist och sedermera även kvittera genom Betty Jouanny innan den ordinarie speltiden var över. I förlängningsspelet klev backen Sam Hanson fram och blev matchhjälte för Leksand med sitt mål som innebar 3-2 för hemmalaget.
-Det var riktigt skönt att de dem stänka in målen på slutet, och det var en stark vändning av oss. Det var en bra och jämn match, och det var riktigt kul att spela idag! Vi mötte ett bra Djurgården men står upp starkt emot dem, säger Nicole Hall om matchen.

Ryck i tabellen

Både Linköping och MODO, som båda är Leksands största kombattanter i serien, förlorade lördagens matcher medan Leksand alltså tog två viktiga poäng i sin match. Imorgon söndag står just Linköping för motståndet i Tegera Arena, och Nicole Hall ser fram emot ytterligare en spännande match.
-Det känns som att vi spelar med trygghet nu, och det var sköna poäng in på kontot idag. Det blir riktigt kul att spela imorgon när det gäller så pass mycket för tabellen. Det kommer att bli en spännande match imorgon igen.

Nicole Hall är nyss hemkommen från ungdoms-OS där Sverige tog en silvermedalj efter att ha fallit mot Japan i finalen. Att få representera Sverige vid ungdoms-OS i Schweiz är något som Nicole Hall kommer att ta med sig i resten av livet.
-Det är kul att vara hemma och spela med Leksand igen, men är välrigt glad att ha fått spela ungdoms-OS! Det var nog det bästa jag har varit med om, och det var verkligen ett minne för livet, säger Nicole Hall avslutningsvis om upplevelsen i Schweiz.

Richard Brasar