Vändning mot Pantern
Publicerad: 2019-02-01
Leksand säkrade femte raka segern efter att ha vänt ett tvåmålsunderläge till vinst med 4-2 i kvällens hemmamatch mot Pantern.

Första perioden var fram och tillbaka med intensitet från båda håll. Lagen turades om att skapa målchanser där Leksand var snäppet vassare, och de blåvita borde haft ledningen om skärpan i avsluten hade varit på topp. Trots 27 skott totalt slutade perioden mållöst.

Pantern tog istället ledningen knappt tre minuter in i andra perioden efter att ha kommit ut hetare från pausvilan. Gästerna ökade på ledningen till 0-2 strax därefter, men Leksands reducering dröjde inte särskilt länge. Anton Karlsson fick pucken, dribblade sig igenom Pantern-försvaret och skickade kliniskt upp pucken rätt i krysset. Målet gav Leksand tändvätska, och en kvittering var nära innan periodens slut.

Inledningen av tredje perioden var relativt avslagen, och det skulle dröja till ett numerärt underläge för Leksand att komma in i matchen igen. Calle Själin tog tag i pucken, trampade upp farten och skickade in pucken för andra matchen i rad, vilket betydde 2-2. Mot slutet av matchen fick Leksand sitt första powerplay för matchen, och detta förvaltades på bästa sätt då Anton Karlsson gjorde 3-2 och fullbordade vändningen. Med 15 sekunder kvar fastställde Daniel Gunnarsson slutresultatet till 4-2 efter att ha gjort mål i öppen bur.

Härnäst väntar Björklöven borta på onsdag, men redan nästa fredag är det dags för nästa hemmamatch då Almtuna kommer på besök. I samband med detta ska Niklas Eriksson hyllas, så säkra din biljett nu!

Arvid Yngvesson