Lindholm inför Luleå borta
Publicerad: 2022-12-07
Tre matcher kvar före jul, samtliga på bortais. Först ut är torsdagens möte med Luleå. – Vi behöver vara med från start och spela med mer aggressivitet i försvarsspelet, säger backen Anton Lindholm.

Hans lag kommer närmast från fyra raka förluster.
– Prestationsmässigt har det varit lite från och till. I vissa matcher har vi inte gjort oss förtjänt av poängen, medan hockeyn i andra matcher har visat sig från sin mest brutala och hänsynslösa sida, där resultaten inte alls har speglat hela matchbilden. Jag tycker nog att vi skulle ha haft med oss poäng från åtminstone två av de senaste fyra matcherna, men det är som det är. Nu ser vi framåt och ska först och främst se till att ta så många poäng som möjligt på de här tre matcherna som återstår fram till julbreaket.

Vad blir viktigt mot Luleå?
– Luleå borta brukar vara en match där det inte blir alltför många mål. De kommer alltid ut stenhårt, så i den matchen blir det extra viktigt att vi är med från start. Om jag ska plocka ut något som vi har saknat i de senaste matcherna skulle jag säga desperationen och aggressiviteten i försvarsspelet. Där har vi släpat efter lite på slutet, så där måste vi komma upp igen.

Jämn tabell

Inför torsdagens match skiljer endast en poäng mellan tabellåttan Leksand och nian Luleå. Trots åttondeplatsen har Leksand bara tre poäng ner till trettondeplats, samt två poäng upp till sjätteplatsen.
– Det är en väldigt tight tabell så tre poäng kan göra väldigt mycket. Vårt mål är självklart att bryta förlusttrenden och ta oss uppåt i tabellen igen.

Se matchen på O´Learys i Borlänge

I samband med torsdagens match håller Leksands IF en after work på O´Learys i Borlänge, där du kan se matchen samt prova den nya LIF-hamburgaren.
PROGRAM
17.30 Leksands IF gästar med General Manager för herr- samt damlag. Johan Fransson och Mattias Ritola finns också på plats.
19.00 Matchstart LHF-LIF!
Läs mer HÄR