Tack för allt, Leon, Ilze och Lina!
Publicerad: 2018-05-11
Damlaget
Tre spelare som har representerat Leksands IF under lång tid lämnar nu föreningen och lägger karriären på hyllan. Leksands IF vill tacka Leon Reuterström, Ilze Bicevska och Lina Holm för allt de har gjort för föreningen, och önskar dem lycka till med allt som väntar framöver.

Målvakten Leon Reuterström (-96) kom till Leksands IF från Almtuna inför säsongen 2012/2013 och har sedan dess varit klubben trogen. Han har med sitt lugn och sin blick för spelet svarat för många storartade insatser mellan de blåvita stolparna.
En av leksingarna som känner honom bäst är den tidigare målvaktskollegan Julia Åberg. Hon beskriver Leon så här:
– Som målvakt var Leon otroligt noggran och tävlingsinriktad. Han var hård mot sig själv, otroligt ödmjuk och framförallt - talangfull. Som person är han snäll, rolig och den mest omtänksamma person jag har träffat. Det har varit en ära att spela med honom och det finns ett stort tomrum att fylla bredvid mig i omklädningsrummet nu.

Den lettiska landslagsforwarden Ilze Bicevska (-88) har spelat i Leksands IF sedan 2013/2014. Den hårt arbetande forwarden besitter såväl defensiva som offensiva kvalitéer och har i klubben utvecklats mycket för varje säsong.
Tidigare lagkompisen Emelie Berlin säger så här om Ilze:
– Ilze har utvecklats mycket här i Leksand. När jag kom till Leksand minns jag att hon och jag spelade i en fjärdekedja som inte fick spela så mycket, men nu det senaste året, innan hennes skada, var hon en väldigt viktig spelare för laget. Ilze är en person som tar hand om alla. Hon är alltid snäll och glad och kämpar alltid på. Hon betydde väldigt mycket för mig i slutet av förra säsongen när jag var skadad. Hon var ju också skadad, så vi peppade varandra och höll ihop. Det är aldrig kul att vara skadad, men det var skönt att vi hade varandra.

Backen Lina Holm (-87), som spelat i Leksands IF även tidigare i karriären, återvände till klubben från Sundsvall/Timrå inför säsongen 2016/2017. Hon har varit en ledarfigur både på och utanför isen, och personifierat ett ständigt hårt jobb och att aldrig ge upp.
Tidigare lagkompisen Sofia Engström säger så här om Lina:
– När jag kom till Leksand var Lina en av spelarna som tog hand om mig som ny, och hon gjorde det fantastiskt bra. Som person är Lina underbart flummig och snurrig, men oerhört omtänksam och snäll. Som spelare var hon en glädjespridare som spred mycket energi till laget. En riktig lagspelare som offrande allt i varje byte. Hon var hård och tuff att möta. Lina kommer att bli fruktansvärt saknad. Hon är unik!

Leksands IF vill återigen tacka Leon, Ilze och Lina för allt de har gjort för föreningen. Lycka till med allt som väntar framöver!

Leksands IF