Knuts inför matchen mot Pantern
Publicerad: 2018-01-02
Leksands Jon Knuts är på väg i buss till Malmö. Han och lagkompisarna möter Pantern i morgon onsdag. – Vi har startat upp bra efter jul och hoppas kunna fortsätta så, säger forwarden.

När leksandsif.se når Jon är det dags för matstopp i Örebro. Säkert välbehövligt med tanke på att det är ca 70 mil mellan Leksand och Malmö. Men Jon är van vid bussresorna och han tycker att det är helt OK.
– Jag har datorn och så spelar vi kort ibland, berättar Jon som erkänner att han sällan vinner.

Vad är roligast med att möta Pantern i morn?
– Det är en chans för oss att visa upp oss. Det är tajt om platserna i toppen och det är kul att möta ett bra lag som Pantern är, menar Jon. Lagen har mötts två gånger tidigare den här säsongen och det har varit jämnt. Fyran Pantern vann på övertid i sin hemmamatch och tabelltvåan Leksand vann med 2-1 i senaste mötet i Tegera. Det skiljer bara fyra poäng lagen emellan.

Är det nån vi ska se upp med i Pantern?
– De har några duktiga spelare med Leksandsanknytning som Martin Janolhs och Olle Liss som ni kan kolla lite extra på. Och backen Tobias Ekberg, men han är väl utlånad till Malmö.

Tror på vinst

Självklart tror Jon att det blir vinst för Leksand. Och han hoppas på att målvakten Tex Williamsson blir avgörande.
– Att han gör en bra match på sin förra hemmaplan och att han briljerar lite, säger Jon glatt.
Han räknar inte med samma storpublik som i fredags i Tegera (7650) men hoppas att det kommer mycket folk.
– Jag tror att de har fritt inträde så det borde bli ganska många i alla fall.

Katharina Dalmalm