Förlust i toppmötet
Publicerad: 2018-01-17
Leksand förlorade onsdagskvällens bortamatch mot Timrå med 1-4. Därmed byter Leksand och Timrå plats i toppen av den hockeyallsvenska tabellen. Leksand är nu tabelltvåa.

Timrå inledde målskyttet redan efter 50 sekunders spel, då Johan Persson sköt in en puck som Anton Öhman tappat framför det blåvita målet.
Två minuter senare hittade Vilmos Gallo krysset bakom Tex Williamsson, och leksingarna var rejält tillbakapressade även efter detta.
Bästa läget för Leksands del var Martin Grönbergs direktskott på en passning från Oskar Lang, men anfallsspelet i den första perioden handlade helt klart mest om Timrå.
Ställningen 2-0 stod sig dock perioden ut.

Leksand gjorde en betydligt bättre andraperiod och reducerade i mitten av densamma. Målet kom i powerplay efter att Olle Alsing hittat rätt från blå.
Även Timrå lyckades få in ett PP-mål denna period, och ställningen var därför 3-1 efter två perioder.
Spelmässigt gick dock den andra perioden till Leksand.

Leksingarna fortsatte att spela bra även i den tredje perioden, och gjorde allt för att få in en reducering och kvittering. Hemmalaget stod dock emot bra och lyckades hålla nollan i denna period.
Periodens enda mål gjordes av Jonathan Dahlén, som fastställde slutresultatet 4-1 i öppen kasse.

I och med den blåvita förlusten tar nu Timrå över den hockeyallsvenska serieledningen.
Leksand är tabelltvåa, med två poäng upp till Timrå och en ner till trean Pantern.

På lördag väntar hemmamatch mot BIK Karlskoga.
Biljetter köper du här!

Välkommen!