Nilsson, Johansson och Ritola årets säljare
Publicerad: 2018-06-29
Under torsdagseftermiddagen fick herrlagets spelare i uppgift att ringa runt till så många av de tidigare säsongskortsinnehavarna som möjligt för att ställa frågan om de ville förlänga sina säsongskort.

Efter att Christer Plars haft en samling med herrlaget för att berätta om föreningens organisation, ekonomi och framtidsplaner blev spelarna uppdelade i sju olika lag med tre spelare i varje. Vardera lag fick sedan varsin telefon samt lista på tidigare säsongskortsinnehavare och begav sig efter en kortare informationsdragning av Anna-Karin Erkers och Pernilla Allvin på biljettavdelningen till varsin loge i Tegera Arena. Anna-Karin och Pernilla höll räkning på vilket lag som sålde bäst under den knappa timmen lagen hade på sig. På plats fanns också en plingklocka som lagen fick använda när de sålt ett säsongskort.

Vinnare av säljtävlingen blev lag 2 som bestod av Mattias Nilsson, Filip Johansson och Mattias Ritola. Om det var tack vare Nilssons charmiga gotländska, Johanssons framgång i NHL-draften eller Ritolas starka kontaktnät är i skrivande stund oklart.

Stort grattis till lag 2 i säljtävlingen, och varmt tack till alla er som förlängt eller tecknat nya säsongskort inför säsongen 2018-2019!

Om du inte redan tecknat ditt säsongskort kan du göra det här

Richard Brasar