Porsberger inför LHC borta
Publicerad: 2016-11-15
inför match
Stärkta av säsongens första trepoängare packade Leksands IF:s herrlag i morse in sig i bussen mot Linköping och nästa SHL-match. LHC ligger inför kvällens omgång på en niondeplats och kommer senast ifrån en bortaseger mot Örebro.

Johan Porsberger, Leksands bästa målskytt med fyra fullträffar på femton matcher, berättar från bussen söderut att det finns mycket att ta med sig från lördagens seger.

Vi gör verkligen en jättebra match. 60 minuters hårdkörning där vi vågar spela pucken. Vi skapar mycket och får äntligen göra lite mål.

När man ser tillbaka på säsongsinledning står förra bortamatchen mot LHC ut som en av de bättre insatserna och det var även där säsongens första bortapoäng togs.

Vi gjorde en riktigt bra match där nere sist och vi har koll på hur de spelar. De har ett bra lag där kedjan med jänkarna sticker ut lite.

Vad behöver LIF göra för att vinna ikväll?

Jag tycker vi ska vara noga i egen zon, framför allt neutralisera deras förstakedja. Sen handlar det såklart om att göra fler mål än vad de gör.

Vem av dina lagkompisar tror du blir tungan på vågen?

Janos har sett bra ut senaste träningarna och jag känner på mig att han hänger minst ett mål ikväll.

Emil Nilsen