Viktig biljettinformation
Publicerad: 2021-12-22
Biljett
Sedan tisdagens besked om att nya publikrestriktioner införs kom har alla inom Leksands IF arbetat för att nå fram till bästa möjliga lösning för att genomföra säkra evenemang med så många besökare som möjligt. All information finner du nedan.

De nya publikrestriktionerna innefattar, utöver kravet som ligger kvar sedan tidigare gällande vaccinationspass för entré, även att endast sittande publik tillåts på matcherna samt att det skall vara utökat mellanrum mellan åskådarna. Detta innebär självfallet att publikkapaciteten i arenan begränsas. Vi har arbetat noggrant med att göra om arenasittningen på bästa möjliga sätt för att välkomna så många som möjligt på våra matcher och samtidigt inte tumma på restriktionerna som råder. Ståplatssektionerna i arenan kommer tills vidare att användas som sittplatser. Efter att detta gjorts står det klart att vi kommer ha möjlighet att ta emot en bit över 4000 besökare totalt per match.

Vad gäller för mig?

Nedan finner du information om vad som gäller för dig som har köpt någon typ av biljett till hemmamatchen mot Rögle BK i SHL tisdagen den 28/12.

Säsongskorts-/seriekortsinnehavare på sittplats eller ståplats
Det kommer att finnas platser till alla säsongskorts- och seriekortsinnehavare till tisdagens match. Detta gäller såväl dig som privatperson eller företagare. Du som säsongskorts- eller seriekortsinnehavare på sittplats eller ståplats kommer att från och med torsdag den 23/12 klockan 09:00 att kunna gå in i biljettsystemet och boka sittplats(er) kostnadsfritt till tisdagens match. Du kommer innan biljettsläppet att få ett mail med mer detaljerad information samt en personlig kod som du använder för att boka din biljett. Observera att ditt vanliga säsongskort ej kommer att fungera för inträde på tisdag, utan endast de nya biljetterna du bokar. Din förtur att boka biljett till tisdagens match gäller fram till lördag 25/12 klockan 20:00. Har du inte en registrerad mailadress på ditt säsongskort kontaktar du biljettavdelningen på tel 0247-644 00 mellan klockan 09:00-12:00 imorgon torsdag den 23/12.

Lösbiljettsköpare sittplats/ståplats
Inga tidigare köpta lösbiljetter på ordinarie sittplats eller ståplats gäller till tisdagens match. Kvarvarande biljetter efter att säsongskorts- och seriekortsinnehavare bokat sina platser kommer att släppas på måndag den 27/12, och det är först till kvarn som gäller bland dessa. Du som tidigare köpt lösbiljett till matchen mot Rögle BK den 28/12 kommer att få ett mail med information samt länk som du använder för att köpa din nya biljett. Observera att du som vill köpa lösbiljett till tisdagens match alltså måste köpa ny biljett, och inte kan använda den tidigare. Oavsett om du väljer att köpa en ny biljett eller ej kommer du att kompenseras för den biljett du tidigare köpt innan de nya restriktionerna infördes.

Loge- terrass- och restaurangbesökare
Du som har biljett till tisdagens match i loge eller vid terrassbord, eller har bokat restaurangpaket i Star Restaurang, Sturstäv eller SkyBar, kommer att komma in på matchen och ha tillgång till ditt matpaket. Du kommer att finnas uppskriven på en lista i entrén och bli hänvisad till din respektive plats därifrån. Du behöver alltså inte boka om din biljett på nytt. Besökare till loger samt terrassbord går in via separata entréer vid huvudentrén på arenans västra långsida eller pressinsläppet på arenans östra långsida. Besökare till Star Restaurang, Sturstäv eller SkyBar går in via separat entré vid arenans huvudentré på arenans västra långsida.

Handikappbiljetter
Tidigare köpt lösbiljett på handikappsektionerna till tisdagens match mot Rögle BK gäller EJ. Har du säsongskort eller seriekort på handikapplats gäller förtur till ny biljettbokning precis som övriga säsongs- och seriekortsinnehavare. Kontakta biljettavdelningen på tel 0247-644 00 mellan klockan 09:00-12:00 imorgon torsdag den 23/12 för att boka biljett på nytt om du önskar att besöka matchen.

Ungdoms- och juniorspelare samt ledare
Inga inträdeskort som utfärdats för våra spelare och ledare i junior- och ungdomslag i föreningen kommer att gälla för entré under rådande publikrestriktioner.

Krav på vaccinationspass och ID-handling gäller fortsatt

Observera att samtliga besökare som är 18 år eller äldre även fortsättningsvis måste uppvisa giltigt vaccinationsintyg samt uppvisa ID-handlingar vid inpassage till arenan. ID-handling krävs även för dig som är under 18 år för att stärka din ålder.

Kontakt

Vår biljettavdelning finns tillgänglig för att hjälpa dig under torsdagen den 23/12 mellan klockan 09:00-12:00. Vi nås på telefon 0247-644 00.

Richard Brasar