Tack för nu, Patrik!
Publicerad: 2018-05-08
En spelare som har representerat Leksands IF under en lång tid, lämnar nu föreningen och fortsätter sin karriär i Skellefteå. Patrik Norén har representerat Leksands IF i junior- och seniorsammanhang, och vi vill tacka Patrik för allt som han har gjort för föreningen genom åren.

Patrik Norén (-92) kom till Leksands IF från Skedvi/Säter inför säsongen 2008/2009, och debuterade i föreningens A-lag säsongen därpå.
Under den gångna säsongen var Patrik assisterande lagkapten och pekades av många ut som en av HockeyAllsvenskans bästa backar.

Den tidigare lagkamraten Tobias Forsberg säger så här om Patrik:
– Jag tycker att Norre har utvecklats mycket i Leksands IF. Han har varit en viktig kugge i laget säsongerna som jag har spelat med honom, särskilt SHL-säsongen 16/17 då jag tycker att han var vår bästa back. En kanonkille att ha i laget, även om jag personligen har rykt ihop med honom en och annan gång, både på och utanför isen, haha.

Leksands IF vill återigen tacka Patrik för hans tid i föreningen, och önskar honom lycka till i sin fortsatta karriär.
Hoppas att våra vägar korsas igen!

Leksands IF