Förlust mot BIK
Publicerad: 2018-10-31
En svag blåvit förstaperiod gjorde att BIK Karlskoga kunde koppla ett grepp om matchen som laget sedan aldrig släppte. Leksingarna förlorade till slut matchen med 2-4.

Det blev alltså en minst sagt tung blåvit start på matchen, med ett 0-3-underläge efter en periods spel. 3-0-målet gjorde hemmalaget i powerplay med två minuter kvar till paus.
Närmast en kvittering var Marcus Karlberg, som bröt en passning i BIK-zonen och kom fri mot hemmamålisen Henrik Lundberg. Något mål blev det dock inte den gången.

I period 2 visade leksingarna upp en helt annat fart och beslutsamhet. David Rundqvist reducerade redan efter 32 sekunders spel, via ett fint anfall tillsammans med Tor Immo och Johan Porsberger. Några minuter senare spelade Tobbe Forsberg fram Jon Knuts som distinkt stänkte in ännu ett LIF-mål.
En mycket bra period av Leksand och ställningen 3-2 stod sig inför period nummer 3.

I denna period låg leksingarna på för ett kvitteringsmål, men i stället kunde en viss Fredrik Forsberg sätta 4-2 i mitten av perioden. Det målet blev matchens sista.

Leksingarna får nu ladda om och rikta in sig på fredagens bortamatch mot Västervik, och därefter avsluta veckan med söndagens hemmamatch mot Modo.

Leksands IF