Dagsprogram på lördag 24 augusti
Publicerad: 2019-08-19
100-årsmatchen
På lördag den 24 augusti är det äntligen dags för den efterlängtade och omtalade 100-årsmatchen i Tegera Arena. Det kommer att hända en hel del i och omkring arenan redan från klockan 13:00, och all info om aktiviteter, mat och dryck ser du här nedan.

Dagsprogram

13.00 Arenan, restauranger och barer öppnar
13.00-15.00 Tipspromenad i arenan
14:00-16:00 Intervjuer från scenen i Sparbanksfoajén (se schema nedan)
14:30-16:00 Intervjuer från scenen i Star Lounge (se schema nedan)
17:00 Spelarpresentationer av damlag, herrlag och legendarlag. Skills competition och matchen startar efter presentationerna. Det kommer även att avgöras fler grenar i skills competition inför period 2 och 3. Vilka som tävlar i respektive gren avslöjas under veckan.

Underhållning i och runt arenan

Intervjuer i Sparbanksfoajén
I den stora entréhallen i Tegera Arena, Sparbanksfoajén, kommer vi att sätta upp en livestudio där spelare från förr och nu intervjuas. Programmet i Sparbanksfoajén kommer även att sändas live på LIF-TV som en del i uppladdningen inför eftermiddagens match. Programmet i Sparbanksfoajén ser ut så här:

14.00 Mats Åhlberg, Magnus ”Sigge” Svensson och Anders ”Masken” Carlsson
14.30 Patrik Zackrisson, Tomas Jonsson och Jonas Bergqvist
15.00 Jon Knuts, Dan Söderström och Niklas Eriksson
15.30 Roger Melin, Christer Abris och Filip Forsberg

Intervjuer i Star Lounge
I Star Lounge på arenans östra långsida kommer den legendariske radioreferenten Erik "Jocke" Lundin under eftermiddagen att intervjua några av våra legendarer om deras karriärer. Programmet i Star Lounge ser ut så här:

14.30 Ivan Hansen och Jarmo Mäkitalo
15.00 Anders ”Masken” Carlsson och Ulf Skoglund
15.30 Per-Erik Eklund och Niklas Persson

Efterfest i Sparbanksfoajén
I Sparbanksfoajén spelar Stiko Per Larsson och Martin Almgren efter matchen. De går på scenen vid cirka kl. 20:30 och backas upp av ett fantastiskt band. Efter Stiko Per och Martin Almgren kommer dessutom en DJ att spela fram till stängning. Det byggs dessutom upp en extra bar i foajén efter matchen.

Prickskytte och bilvisning
Kvällens matchvärd Bilmetro kommer att ha bilvisning på arenatorget utanför entréhallen. Dessutom finns vår partner CCM på plats och erbjuder möjligheten att pröva dina skills i prickskytte vid deras skottramp inne i arenan.

Mat och dryck

Puck Munthe
Puck Munthe i Sparbanksfoajén öppnar kl 13.00 och håller öppet tills det att arenan stänger kl 24.00. I Puck Munthe serveras en buffé för 175kr innan och efter match bestående av:
-Örtbakad kyckling med basilika velote samt rostad potatis.
-Ugnsstekt lax med Skagensås samt kokt potatis

Vid Puck Munthe öppnas även en uteservering där man kan mingla, dricka öl och köpa hamburgare.

Sky Bar
I Sky Bar på plan 4 serveras en texmex-buffé med drop in från kl 15.00. Buffén kostar 150kr, och håller öppet inför matchen och i periodpauserna, men stänger efter matchen.

Sportbaren
Sportbaren är abonnerad för en supporterträff mellan kl 13-16, men öppnar för allmänheten kl 16 och håller öppet innan matchen och i periodpauserna. Sportbaren stänger dock efter matchen.

Star Lounge
Loungen öppnar kl 13.00, och programmet på scenen pågår mellan kl 14-16 där allmänheten är välkommen. Det är alltså inte stängt för enbart VIP-gäster som vid vanliga matcher. Efter matchen spelar en DJ i Star Lounge fram till kl 24.

Star restaurang
Star restaurang öppnar kl 15.00 med en amerikanskinspirerad buffé som kostar 695kr inklusive matchbiljett. Dessert och kaffe serveras i den första periodpausen. Det finns några mat- och biljettpaket kvar, och dessa bokas enklast via telefon 0247-644 15.

Richard Brasar