Karlsson stannar i LIF
Publicerad: 2018-04-19
Nu är det klart att den 27-årige forwarden Martin Karlsson stannar i Leksands IF ytterligare två säsonger. – Det känns hur bra som helst. Att få spela i den här föreningen, och inför de här fansen, är magiskt, säger Martin.

Martin Karlsson kom till Leksand från Smedjebacken säsongen 2006/2007, och debuterade i klubbens A-lag 2008/2009.
Under den gångna säsongen svarade den hårt jobbande forwarden för 23 poäng (7+16), och utgjorde tillsammans med Jon Knuts och Tobias Forsberg en av säsongens främsta kedjor.
– Den gångna säsongen var helt okej för egen del, även om det finns mycket jag kan utveckla. För lagets del blev det ett tungt avslut på säsongen, och känslan direkt efteråt var mest bara tomhet. Nu har man dock lagt det där bakom sig och jag är full-laddad för en ny säsong. Leksands IF ska tillbaka till SHL och den resan vill jag vara med på.

Leif Carlsson, huvudtränare och sportsligt ansvarig:
– Martin är oerhört noggran med allt han gör. Han har en mycket bra säsong bakom sig och vill alltid tävla och utvecklas. Martin är en bra ledare, först på jobbet varje dag och verkligen en kulturbärare för Leksands IF.

Elin Broman