"Måste maximera vår insats"
Publicerad: 2017-11-10
Förra lördagen bjöd på seger (efter straffar) inför en fullsatt Tegera arena, och en favorit i repris (minus straffar) denna lördag vore ju det ultimata. – Det verkar bli mycket publik igen, och det är självklart jättekul. Vi ska göra allt för att fixa tre poäng, säger LIF-coachen Leif Carlsson inför matchen mot Modo.

Inför mötet skiljer det en poäng mellan lagen. Modo har tagit 26 poäng på 16 matcher, och Leksand 25 på lika många försök.
– Modo är ett lag som har fått lite luft under vingarna på slutet, efter en tyngre period, lite som vi kanske man kan säga. Det kommer självklart att bli en tuff match, och det gäller att vi spelar på topp och maximerar vår insats för att vi ska kunna ta några poäng, menar Leif Carlsson, som inte är helt nöjd med insatsen mot Troja/Ljungby i onsdags.
En match som leksingarna förlorade efter förlängning.
– Vi skapade jättemycket chanser och skulle ha kunnat stänga den matchen tycker jag. Men Troja gjorde det svårt för oss, framförallt i den första perioden, och vi saknade den där lilla extra beslutsamheten.

Någon kedja som du ändå tycker stack ut?

– Jag tycker att det var ganska jämnt mellan kedjorna, men det var roligt att Porsberger fick göra två mål. Det märktes att han fick självförtroende och växte av det.
– Martin Karlsson och Tobias Forsberg stack också ut tycker jag, och jobbade stenhårt. Alex Friesen gjorde det väldigt bra, igen, och jag tycker även att Erik Aterius gjorde en väldigt bra insats, med tanke på att det var första matchen för hans del.

När det gäller laget till lördagens match finns fortfarande några frågetecken.
– Men det jag kan säga är att vi ju har och har haft en del skador bland forwards, och att det säkert blir någon eller några juniorer som får visa upp sig även på lördag. Det är roligt tycker jag, det finns många som skulle göra bra ifrån sig.

Biljetter

Lördagens match börjar klockan 18.00, och i skrivande stund närmar vi oss 6 500 sålda biljetter.
Säkra din plats du med!

Biljetter