Porsberger stannar i Leksand
Publicerad: 2017-05-07
Den poängstarka forwarden Johan Porsberger stannar i Leksands IF. – Det känns jäkligt kul att Johan vill stanna kvar. Han kommer att få en stor roll hos oss, och blir viktig, inte minst i vårt powerplay, säger sportrådets Mikael Karlberg.

Johan Porsberger (-93) kom till Leksand från Asplöven under säsongen 2015/2016 och presenterade sig tidigt som en pålitlig poänggörare. Den gångna säsongen var Porsberger den spelare som gjorde flest mål i det blåvita laget, och noterades för 20 poäng (13+7) på 51 grundseriematcher. Han svarade även för två mål i kvalserien mot Mora.

Mikael Karlberg:

– Johan är en naturlig målskytt, som inte behöver så många lägen på sig för att sätta dit pucken. Det visar inte minst hans 13 mål i SHL under den gångna säsongen. Vi är glada att Johan ser detta som en möjlighet att utvecklas ännu mer, då han har tagit stora steg sedan han kom till oss för ett och ett halvt år sedan. Detta är bara början på hans karriär.

Johan Porsberger:

– Jag trivs bra här i Leksand, och vi kommer att göra allt för att ta tillbaka det som är vårt - en plats i SHL.

Kontraktet är skrivet på 1+1 år.

Claes Thirus