Anna Borgqvist inför MODO hemma
Publicerad: 2018-10-31
Damlaget
På torsdagskvällen är det dags för ett riktigt toppmöte i SDHL när serietrean Leksand tar emot serieledarna MODO från Örnsköldsvik. Anna Borgqvist gör sig redo för uppgiften.

Under onsdagskvällen genomförde damerna sitt sista förberedande träningspass inför torsdagens hemmamatch. Man har laddat på med såväl fys- som ispass varje dag sedan den snöpliga förlusten hemma mot Göteborg i söndags. Leksands assisterande lagkapten Anna Borgqvist har en god känsla inför vad som väntar.
-Vi har en bra känsla trots att det var tungt efter senaste matchen mot Göteborg. Det har dock känts bättre under veckan och vi har haft bra träningar så känslan är bra, säger Anna Borgqvist.

Överraskningslaget MODO står för motståndet
MODO har varit ett lag som överraskat väldigt positivt hittills under säsongen, och det finns alla förutsättningar för att det blir en sevärd match i Tegera Arena under torsdagen. Från Leksands sida räds man dock inte utmaningen.
-Det ska bli spännande att möta Modo! Jag hade inte tippat dem så högt i tabellen inför säsongen, men de har gjort det riktigt bra. Det blir viktigt för oss att hålla ihop laget över hela banan. De kommer att nappa direkt på de misstagen vi gör så det gäller att vi minimerar våra misstag och även att vi försöker bli lite mer effektiva i vår egna målproduktion än tidigare så det lär vi vässa till inför imorgon, säger Anna Borgqvist

Vem tror du avgör matchen mot MODO?
-Imorgon tror jag att Danny Stone avgör, avslutar Anna Borgqvist.

Richard Brasar