Camper inför Malmö hemma
Publicerad: 2020-11-27
Äntligen dags för ny SHL-omgång för Leksands del när Malmö kommer på besök i Tegera Arena under lördagseftermiddagen. För Carter Campers del var det välkommet med uppskjuten omgång i torsdags, och amerikanen är fullt redo för match igen.

Carter Camper tvingades att utgå i den senaste matchen mot Linköping och stod även över veckans första träningspass med laget, men sedan dess har amerikanen varit i full träning och han berättar att han står redo inför lördagens hemmamatch mot Malmö.

-Jag känner mig mycket bättre idag än tidigare under veckan, så för min egen del var det skönt att få ett par extra dagar att förbereda mig när matchen mot Örebro blev inställd. Jag är redo att köra, så det känns bra.

Äntligen matchdags

För Leksands del har torsdagens uppskjutna bortamatch mot Örebro inneburit en dryg veckas uppehåll från matchspel. Carter Camper menar att det viktigaste för laget inför lördagens match är att vara redo när pucken släpps.
-Vi måste vara mentalt redo för match igen. Vi kan inte starta lika trögt som vi gjorde senast mot Linköping. Fysiskt har vi fått några dagar att återhämta oss så det är inga problem med det, men vi ska se till att vara redo från start i skallarna också.

Malmö placerar sig inför lördagens omgång på jumbopositionen i SHL-sammandraget och kommer senast från förlust på bortaplan mot Växjö Lakers under torsdagskvällen. Gästerna anländer till Dalarna under fredagseftermiddagen, och Carter Camper vet att det är ett gäng rödhökar med en del luft under vingarna trots förlusten under torsdagen.
-Det var ett tag sedan vi mötte Malmö, men vi vet att de är desperata efter poäng med tanke på deras tabellposition. De har gjort några bra resultat på slutet och det är en viktig match för dem så vi måste vara redo för det, säger Camper.

Avslutningsvis, vem avgör imorgon?
-Det gör Jooon Knuts, avslutar Carter Camper med härlig amerikansk brytning.

Richard Brasar