Intervju med Thomas Johansson
Publicerad: 2018-12-18
LIF-TV
Med anledning av att Roger Melin tillträder som ny huvudtränare för Leksands IF:s herrlag gästade föreningens general manager, Thomas Johansson, LIF-TV under tisdagsförmiddagen. – Jag och styrelsen har kommit överens om att det här är den bästa lösningen för Leksands IF in i framtiden. Jag känner mig bekväm och tillfreds med att Roger kommer att vara med oss på den här resan, säger Thomas.

Thomas Johansson har under den aktiva spelarkarriären själv haft Roger Melin som tränare, och rankar honom som "topp 2 av alla tränare jag har haft".
– Rogers ledarskap kännetecknas av trygghet, tillit och förtroende. Han står för ett modernt ledarskap och vill verkligen bygga individer och spelare på ett bra sätt, fortsätter Thomas.

Roger Melin, som tillsammans med övrig befintlig ledarstab kommer att leda laget resterande del av säsongen, ansluter till Leksand under tisdagen och kommer att finnas med på eftermiddagens ispass.
Kontraktet gäller denna säsong samt nästa.

Se hela intervjun här:

Leksands IF