Tack för allt, Iveta!
Publicerad: 2018-06-07
Damlaget
En spelare som har representerat Leksands IF under lång tid lämnar nu föreningen. Leksands IF vill tacka Iveta Koka för allt som hon har gjort för föreningen, och önskar henne lycka till i den fortsatta karriären.

Iveta Koka (-82) kom till Leksands IF säsongen 2012/2013 och har sedan dess varit klubben trogen. På 176 grundseriematcher i SDHL har den lettiska landslagsforwarden noterats för 179 (81+98) poäng, och har med sin rutin och sin hockeykunskap varit en viktig kugge i det blåvita lagbygget.
Iveta har också, vid sidan av isen, bland annat varit navet i LIF-TV gällande det tekniska kring sändningarna de senaste två åren, och gjort ett stort och viktigt jobb för föreningen.

En av spelarna som har spelat med Iveta under samtliga säsonger i Leksands IF är backen Emma Lind. Emma säger så här om sin före detta lagkamrat:
– Jag kan säga att jag faktiskt var väldigt skeptisk när Iveta skulle komma hit, kanske hade jag lite fördomar när det gällde spelare från Lettland… Men så fel jag hade! Efter att hon hade provspelat kommer jag ihåg att jag sa till Siiken (Christer Siik, dåvarande tränare) att han skulle göra allt för att hon skulle komma hit. Hon imponerade verkligen. Sedan dess har jag sett henne som den bästa spelare jag har spelat med, så enormt kunnig och ödmjuk. Hon har kommit med många tips och idéer, och även fast hon är ganska tyst har hon ändå varit väldigt rolig och bjudit på sig själv, alltid med glimten i ögat. Det har varit en stor ära att få spela med henne. Många spelare, män som kvinnor, kan lära enormt mycket av henne. Hon är en riktig förebild!

Leksands IF tackar Iveta för allt hon har gjort för föreningen, både på och vid sidan av isen, och önskar henne lycka till i den fortsatta karriären!

Leksands IF