Leksands Knäckebröd stannar i Stjärnlaget
Publicerad: 2018-05-01
Partner
Leksands IF kan i dag stolt meddela att Leksands Knäckebröd fortsatt är en del av Stjärnlaget, som utgörs av föreningens största samarbetspartners. Leksands Knäckebröd har sponsrat Leksands IF sedan 50-talet har nu tecknat ett nytt treårsavtal.

Peter Joon, Leksands Knäckebröd:
– Vi har varit med i någon form av huvudsponsorskap sedan mitten av 50-talet och ser det som en självklarhet att fortsätta. Både Leksands IF och Leksands Knäckebröd är starka varumärken, som jag tror gynnas av ett samarbete. Precis som vi, vill Leksands IF satsa mycket på det lokala, vilket vi tycker är helt rätt väg att gå. Vi ser fram emot att se ännu fler unga lokala talanger få chansen i A-laget denna säsong.

Tony Malm, säljare, Leksands IF
– Det är väldigt kul för Leksands IF att Leksands Knäckebröd fortsätter sin traditionsrika historia med att vara en av klubbens största sponsorer. Att till exempel se vår matchtröja utan Leksands Knäckebröd-loggan skulle kännas konstigt. Leksands Knäckebröd bidrar också till att vi kan satsa på våra damer, juniorer och ungdomar. Vi ser tillsammans fram emot en spännande säsong.

Kort om Leksands Knäckebröd:
Leksands Knäckebröd drivs i dag av sjätte generationen Joon och bakar drygt 8000 ton knäckebröd varje år.
Brödet bakas fortfarande med närodlad råg, vatten från den egna källan, jäst och lite salt, precis som under starten i början av 1800-talet.

Elin Broman