Wilma Johansson inför SDE borta
Publicerad: 2018-12-18
Damlaget
Leksands IFs damlag spelar imorgon onsdag sin sista match innan juluppehållet då man beger sig till Enebyberg i Stockholm för möte med SDE.

Lagen möttes i den senaste omgången av SDHL, när Leksand gick segrande ur striden med 3-2 på hemmaplan i Tegera Arena. Totalt har lagen mötts tre gånger hittills under serien, och Leksand har vunnit samtliga möten. Onsdagens möte blir det fjärde och sista lagen emellan i grundserien, och det är två lag som känner varandra väl. Leksands forward Wilma Johansson menar att det är ett svårspelat motstånd.
-Personligen tycker jag att det är ett svårt lag att spela mot, och det har vi ju även fått bevisat för oss att det är. Det är ett lag som gärna förstör spelet. Vår spelidé funkar om vi gör det ordentligt, men vi ska inte låta dem komma in i matchen som de fick göra senast hemma i Leksand, säger Wilma Johansson om det kommande motståndet.

Fullt lag och tid att träna
Laget har varit matchlediga i en och en halv vecka sedan den senaste matchen mot just SDE, och trots att man haft en del frånvaro har man ändå kunnat passa på att träna på detaljer.
-Vi har haft en del sjukdomar i laget, och haft några tjejer som varit borta på landslagsspel så vi har saknat några stycken under veckan. Nu är dock alla tillbaka. Vi har haft tid att gå igenom spelet i alla delar egentligen, från försvarszonen till mittzon och anfallszonen, säger Wilma Johansson om träningsveckan.

-Vem kliver fram och avgör mot SDE?
-Jag tror på Hanna Lindqvist, avslutar Wilma Johansson om morgondagen.

Richard Brasar