Tobias Forsberg inför Björklöven borta
Publicerad: 2018-11-05
På måndagsförmiddagen tränade herrlaget på hemmaplan innan de sedan satte sig på bussen för avfärd mot björkarnas stad Umeå och bortamatch mot Björklöven. Tobbe Forsberg ser fram emot en tur till norrland.

Söndagens hemmamatch mot MODO blev en härlig tillställning med tre poäng och en debuterande David Lundmark som blev målskytt i sin första match på seniornivå för Leksands IF. Tobias Forsberg är även han nöjd med matchen.
-Jag tycker att det var ett rejält fall framåt jämfört med de två bortamatcherna före MODO-matchen. Vi studsar tillbaks till vår spelidé med snabba uppspel från backarna och där vi gick mer rakt in på mål, så det var skönt. Nu gäller det att fortsätta göra sakerna rätt ute på isen precis som vi gjorde igår. Det var en fartfylld match där vi gjorde det vi hade pratat om på förhand, säger Tobias Forsberg om söndagens match.

Första matchen mot Löven
Tisdagens bortamatch mot Björklöven blir det första mötet lagen emellan för den här säsongen. Det påverkar dock inte så mycket på förhand menar Forsberg.
-Vi får kika lite på hur Björklöven spelar, men vi tittar alltid på lite video om våra motståndare inför varje match så det blir en helt vanlig genomgång för oss. Viktigast blir ändå det vi själva gör, så största fokuset ligger på oss själva och vårt spel.

För Tobbe Forsbergs del blir det nästan spel på hemmamark under tisdagen. Det är ungefär 21 mils resa från hemstaden Piteå ner till Umeå, och det blir lite extra stöd från läktarplats för Forsberg.
-Mormor och kusin kommer ner till Umeå och hejar på mig så det blir kul att spela inför dem, säger Forsberg.

Vi vill såklart veta vem du tror avgör mot Björklöven?
-Då säger jag Martin Karlsson! Jag får hoppas att det blir på pass från min klubba, avslutar Tobias Forsberg.

Richard Brasar