Seger till slut för J18
Publicerad: 2019-02-17
J18
Leksingarna sparade på målskyttet till helgens sista period, men det räckte för att få tre fina poäng med sig hem efter de två bortamatcherna i norr. – Vi gjorde två bra matcher, så det var skönt att vi fick med oss tre poäng till slut, säger målskytten Isak Rosén.

I lördagsmatchen mot serieledande Skellefteå gjorde hemmalaget ett mål i slutet av den andra perioden. Det skulle visa sig bli matchens enda.
– Vi gjorde en bra match, det enda som fattades var målen, lyder Isak Roséns matchsummering.

Söndagsmatchen såg länge ut att bli lika målsnål, men den tredje perioden skulle komma att bjuda på hela fem mål.
Först ut var leksingarna som var uppe i en 2-0-ledning efter drygt sju minuters spel.
– Jag tycker inte att vi började matchen så bra, men vi växte in i den och blev bättre och bättre ju längre in i matchen vi kom, förklarar Isak, som styrde in ett av målen.

Hemmalaget reducerade i slutet av perioden, men Wille Bärehag gjorde 3-1 för Leksand bara minuten senare.
Luleå fick in ytterligare en puck, i matchens sista minut, men närmare än så kom hemmalaget aldrig segern. Leksingarna höll undan och vann med 3-2.
– Jag tycker att vi vann fullt rättvist. Målen de gjorde var egentligen bara på misstag från vår sida. Skönt att vi kunde vinna, jag tycker att hela laget gjorde det bra, säger Isak, som särskilt plussar för forwardskollegan Wille Bärehag.
– Han gjorde det jättebra och jobbar stenhårt för laget hela tiden.

Kommande helg väntar bortamatcher mot MODO och Björklöven.

Elin Broman