Byt till Leksands-el!
Publicerad: 2020-10-02
Partner
Nu kan du stötta vår klubb genom att ladda ditt hem med Dalakraft. För varje ny kund laddar Dalakraft Leksands IF med upp till 700 kronor. En trepoängare för alla som älskar Leksands IF!

En av Leksands IFs största och viktigaste partners är Guldlagsmedlemmen Dalakraft. Föreningen och företaget har haft ett mycket gott samarbete under lång tid och nu kan alla leksingar, oavsett var man bor i Sverige, stötta Leksands IF genom att byta elbolag och teckna Leksands-el. För varje ny kund hos Dalakraft som tecknar Leksands-el går hela 500 kronor oavkortat till föreningen.

-Jag tänker att el ska ju alla ha. Vill man stötta Leksands IF, framförallt i dessa tuffa tider, men inte har möjlighet med sin egen plånbok så ser man ändå till att minst 500 kronor kommer till föreningen genom att teckna Leksands-el. Det är en fantastisk möjlighet för föreningen och man behöver inte sväva iväg speciellt långt för att förstå vad det skulle kunna generera med tanke på hur många supportrar vi har ute i landet. På det här sättet får vi också en möjlighet att stärka vårt band ännu mer till Dalakraft, som alltid varit tydliga med att man satsar på hela föreningen, allt från elitlagen ner till dom yngsta killarna och tjejerna, säger Patric Skoglund, marknadschef på Leksands IF Ishockey AB.

Ytterligare 200 kronor vid bredbandsavtal

-För varje ny kund som tecknar Leksands-el stärker vi Leksands IF med 500 kronor för varje nytt elavtal och 200 kronor för varje nytt bredbandsavtal. Totalt kan man alltså bidra med 700 kronor. Det finns heller ingen gräns för hur många elavtal som kan tecknas utan alla leksandsfans, oavsett var du bor i Sverige, kan teckna elavtal med oss, säger Mats Bengtsson, VD på Dalakraft och fortsätter:

-För oss är föreningslivet viktigt och Leksands IF är en viktig spelare på landsorten och då vill vi vara med och göra det vi kan. Som kund hos Dalakraft får du alltid 100% grön el från vatten-, vind-, sol- och biokraft.

Martin Karlsson i herrarnas A-lag:
-Jag hörde om det här samarbetet och hyllar initiativet. Vi är ju onekligen i en speciell tid just nu och att man kan bidra med så mycket pengar genom att byta till Leksands-el är ju otroligt bra. Jag kommer, även om jag inte har tänkt så specifikt tidigare, att be alla i min närhet och dom som jag känner att byta till Leksands-el.

Byter du elleverantör så kostar det ingenting samtidigt som Dalakraft står för all administration när du tecknar Leksands-el.

Här tecknar du Leksands-el

Stort tack för ditt engagemang!

Richard Brasar