Knuts tar ut drömfemman
Publicerad: 2018-09-18
Snart drar årets upplaga av tävlingen Lagbygget igång. En som redan har plockat ut sitt lag är forwarden Jon Knuts. Hans lag går under namnet Knuts Kamrater och består av följande spelare:

Målvakt: Axel Brage
– Brage har varit med förr och har likt Jonas Arntzen gjort en bra försäsong. Rutinen fällde avgörandet när det gäller vem av dem jag bestämde mig för att satsa på.

Backar: Ben O´Connor och Axel Bergkvist
– Ben har levererat poäng från sin backplats under hela karriären och jag hoppas och tror att han kommer att göra det igen. Han gillar att skjuta och träffar ofta mål.
– Axel har levererat många poäng i J20 förra året. Han besitter en bra spelförståelse som han har visat upp på för säsongen.

Forwards: Martin Karlsson, Jon Knuts, Tobias Forsberg
– Årets Leksand besitter hur mycket offensiv kraft och spets som helst, men för att få ihop ekonomin och göra det enkelt för mig gjorde jag så här. Jag och mina kedjekamrater hade ett bra fjolår. I år hoppas vi kunna ta ytterligare steg och då även i poängskörden.

Summa, totalt: 5 800 000 kr.

Mer information om Lagbygget
Tävlingen Lagbygget går ut på att du med fiktiva pengar (6 miljoner) köper de fem spelare som du tror kommer att plocka mest poäng denna säsong. Poängen som spelarna tjänar i tävlingen baseras på deras verkliga prestationer på isen.

Sugen på att utmana Jon och alla andra om vem som är säsongens bästa sportchef/coach?
Läs mer och anmäl dig här!

Är du medlem i Leksands IF tävlar du gratis!

PRISER
1:a pris: En st matchloge för 10 pers, säs. 19/20. (Matchen väljs ut tillsammans med LIF)
2:a pris: Signerad matchtröja
3:e pris: Halsduk och mössa