Poängstark forward till damlaget
Publicerad: 2018-04-26
Damlaget
Den kanadensiska forwarden Tawnya Guindon, 25, förstärker Leksands IF. – En spelare och person som kommer att passa perfekt in i vårt lag, säger huvudtränaren Uffe Hedberg.

Tawnya debuterade inom svensk ishockey under den gångna säsongen. Hon representerade då Göteborg HC, där hon var en ledande spelare och svarade för 26 poäng (15+11) på 36 grundseriematcher.
– Och med rätt spelare omkring sig är jag säker på att hon kommer att producera ännu mer, fortsätter Uffe Hedberg.
– Det här är en väldigt skicklig spelare, som även har bra ledaregenskaper. Hon kommer från en mindre ort utanför Ottawa och ville själv komma till en ort och ett lag som Leksand. Det här kommer att bli superbra!

Tawnya Guindon ansluter till laget i augusti, och kontraktet sträcker sig över säsongen 2018/2019.

Lagbygget 18/19

LIF-TV: Halv Ett med Leksands IF