Blåvit landslagshelg
Publicerad: 2015-08-31

Den gångna helgen har flera leksingar varit ute på diverse landslagsuppdrag.
Exempelvis har Damkronorna, med Leksands Elin Lundberg (b) och Hanna Sköld (fw), spelat Finnkampen på Åland. En kamp som Finland vann med 3-0 i matcher.

Sverige förlorade de första två matcherna med uddamålet (1-2 och 0-1) medan Finland vann den avslutande söndagsmatchen med hela 6-1.

Team 17
Bättre, rent resultatmässigt, gick det för Sveriges Team 17, med Leksands Rickard Hugg (fw) och Erik Aterius (fw), som även de ställdes mot Finland i tre matcher. Sverige vann samtliga matcher och samlade ihop till den totala målskillnaden 17-6 (5-0, 7-4, 5-2).
Den assisterande lagkaptenen Rickard Hugg spelade fram till tre av Sveriges mål och svarade själv för fem fullträffar.

Regionscamp
Den gångna helgen var även följande sju leksingar uttagna till den regionscamp (U18) som hölls i Hallsberg: Julia Markevich (mv), Alva Karlsson (b), Maja Nyhlén-Persson (b), Kajsa Armborg (fw), Annie Hidén (fw), Wilma Johansson (fw) och Emma Murén (fw).

Leksands IF