Förlust mot AIK
Publicerad: 2017-10-15
I söndagens hemmamatch drog AIK det längsta strået och vann med tre mål mot noll.

Leksand inledde starkt under matchens fem första minuter, men fick inte utdelning. Istället var det gästande AIK som tog ledningen 15 sekunder in i ett powerplay. Trots ett mål i baken fortsatte hemmalaget med hög fart och hade flera bud på en kvittering.

I period två svängde matchen fram och tillbaka, mycket på grund av många utvisningar. Närmast ett mål var bortalaget med ett stolpskott i numerärt underläge.

En dryg minut in i tredje perioden hade Leksand sin bästa målchans hittills, också det ett klockrent skott i stolpen. Kvitteringen ville inte in, och med sju minuter kvar av period tre ökade AIK på sin ledning. Med 16 sekunder kvar kom också 0-3 i öppet mål.

På onsdag väntar Timrå på bortais.

Leksands IF