Biljettsläpp till 100-årsfesten
Publicerad: 2019-08-09
100-årsfesten
Leksands Idrottsförening bildades 13 augusti 1919. Redan den första vintern spelade LIF sin första bandymatch, och 1938 den första ishockeymatchen. LIF har alltså haft lagsport på skridskor på programmet i 100 år. Den 26:e oktober firar vi detta med en stor fest i Tegera Arena. Biljetterna släpps på tisdag den 13:e augusti.

Vi kommer fira detta under hela den stundande säsongen men den stora festen blir lördag 26/10 i Tegera Arena med förfest i Gavlerinken. Det är nämligen bortamatch mot Brynäs på dagen och festligheterna hemma i Tegera startar alldeles lagom till att ni som stöttar laget på plats i Gävle kommer hem.

På scen: Lisa Miskovsky och Plura - med flera

Leksands IF har genom åren haft en hel del artister i laguppställningen - det har vi även den här kvällen. Vi är glada och stolta över att kunna presentera Plura och Lisa Miskovsky som headliners för kvällens underhållning.

Lisa är aktuell med ny skiva och som sommarpratare i P1 och Plura är ständigt aktuell som sångare, kock och livsnjutare. Dessutom ryktas det om en hel del gästframträdande under kvällen. Det är med andra ord läge att limma fast hatten masar och kullor - för det kommer bli drag.

Nostalgi och framtidstro

-Den här kvällen firar vi våra första hundra år, samtidigt som vi vänder blicken med tillförsikt mot framtiden. Jag törs lova redan nu att kvällen kommer bli något alla vi Leksingar kommer prata om under lång tid framåt. Tillsammans hyllar vi det som varit och tar avstamp mot det som komma skall. Jag ser fram emot att fira detta tillsammans med er, säger Leksands IF:s klubbdirektör Andreas Hedbom inför jubileumsfesten.

Företagsbiljetter

Chansen att parketten blir fullsatt är överhängande och för att vara säker på att få det antal biljetter ni vill ha gör ni säkrast i att boka så snart som möjligt. Kontakta Christer Strandell via epost [email protected] eller via telefon 073-708 39 28 för att boka något av våra färdiga paket - eller skräddarsy er närvaro på jubileumsfesten. Sista anmälningsdagen är tjugonde oktober.

Biljetter

Vi har såklart även ett fint erbjudande för dig som privatperson som vill sitta på parkett eller på vår sittplatsläktare. För er som väljer våra läktarplatser så kommer vi att erbjuda det bästa platserna vi har i arenan utefter hur scenen är placerad. Din upplevelse från läktarplats blir alldeles utmärkt och vi kommer dessutom att ha barer öppna i anslutning till läktarplatserna för servering av dryck och enklare maträtter.

Biljettsläpp

Biljettsläpp till 100-årsfesten sker tisdag den 13 augusti. Klockan 10:00 släpps biljetterna för medlemmar i Leksands IF via medlemssidan på leksandsif.se, och klockan 13:00 släpps biljetterna för alla på vanliga biljettsidan.

Richard Brasar