Jon Knuts inför BIK Karlskoga borta
Publicerad: 2018-10-30
På onsdagseftermiddagen drar herrlaget söderut för match mot BIK Karlskoga. Det blir även starten på en tre dagar lång roadtrip.

Efter övertidssegern mot Västerås i fredags har laget både hunnit ha lite ledigt och träna på inför veckans tre matcher. Laget är redo att ta sig an onsdagens utmaning menar Jon Knuts.
-Jag tycker att vi har lite revansch att utkräva på oss själva från i fredags, men vi känner ändå att vi är inne i en bra form. Det brukar vara tuffa och tighta matcher i Karlskoga och de vill sätta sin prägel på matchen tidigt så det gäller att vi är beredda på det, säger Jon Knuts.

Ett intensivt schema väntar
Efter matchen på onsdagskvällen kommer laget att stanna kvar i Karlskoga för att sedan bege sig ännu längre söderut inför fredagens bortamatch mot Västervik. Det är dock inget nytt för killarna i laget att vara ute på turné.
-Vi hade ju en liknande roadtrip i samband med bortamatcherna mot Södertälje och AIK tidigare i oktober så vi vet vad det innebär. Det är skönt för oss att slippa åka så mycket fram och tillbaka och vi sparar ju ändå en hel del bussåkning på det viset. Det är alltid kul att vara tillsammans med laget och det blir ju även starten på en intensiv period med fyra matcher på sju dagar. Det blir en viktig vecka för oss där det gäller att plocka poäng vilket känns inspirerande, säger Jon Knuts om de kommande dagarna.

Avslutningsvis, vi vill ju i vanlig ordning veta vem som avgör mot BIK Karlskoga?
-Jag tycker att Mattias Nilsson har spelat riktigt bra och varit väldigt viktig för oss, så det vore kul om han fick kliva fram och avgöra, avslutar Jon Knuts innan han återgår till tisdagseftermiddagens matlagning.

Richard Brasar