LIF-TV: Damspecial
Publicerad: 2019-06-03
Damlaget
I måndagens Halv Ett med Leksands IF gästades vi av vd/klubbdirektör Andreas Hedbom samt damlagets huvudtränare Lars Stenmark. – Jag vill poängtera från föreningens sida att damlaget är viktigt för oss, och något vi är stolta över, sade Andreas Hedbom.

Duon kommenterade bland annat dagens nyhet på lagbyggetfronten, där Hanna Sköld, Hannah Thyr och Annie Silén är de senaste namnen in, samtidigt som rutinerade leksingar som Sofia Engström och Maja Nyhlén-Persson väljer att fortsätta sina karriärer i andra klubbar.
– Det är alltid tråkigt att tappa spelare, och det här är populära spelare, både på och vid sidan av isen. Men samtidigt är vi fantastiskt nöjda med de spelare som vi har och de som vi jobbar med just nu, sade Lars Stenmark.
– Det finns många tjejer som vill komma hit och spela, men för att de ska kunna göra det måste vi helst även kunna erbjuda dem ett jobb och en inkomst vid sidan av hockeyn. Jobb är valuta för oss, och där är vi tacksamma för all hjälp vi kan få.

Se hela programmet här:

LAGBYGGET