Lars Stenmark sjukskriven
Publicerad: 2020-11-20
Damlaget
Damlagets huvudtränare Lars Stenmark har tvingats sjukskriva sig från sitt uppdrag som huvudtränare för Leksands IFs SHDL-lag på grund av personliga anledningar. Sjukskrivningen träder i kraft med omedelbar verkan, och gäller tills vidare.

Lars Stenmark, som varit hudvudtränare för Leksands SDHL-lag sedan säsongen 2019/2020, kommer tills vidare att vara sjukskriven på grund av personliga orsaker. Laget kommer att ledas av Anton Bokull som varit assisterande tränare för laget sedan 2019/2020. Under helgens bortamatcher mot Linköping HC och Djurgårdens IF lånas Mathias Olsson, som annars tränar Häradsbygdens SportSällskaps a-lag, in för att backa upp Anton Bokull.

Leksands IF kommer att arbeta vidare med att tillsätta en tränare som komplement till Anton Bokull till Lars Stenmark är tillbaka i sin roll som huvudtränare.

Richard Brasar