Förlust i Umeå
Publicerad: 2017-12-18
Chanserna fanns, men de blåvita målen uteblev. Hemmalaget Björklöven vann måndagens möte med klara 4-0.

Leksingarna svarade för en blek första period, och fick tillbringa en stor del av densamma med en man mindre på isen.
Fem utvisningar drog laget på sig, och den sista i raden av dessa resulterade i att Björklöven kunde sätta matchens första mål.
Målet gjordes i periodens sista minut.

I den andra perioden kom leksingarna ut med en helt annan fart och beslutsamhet. Laget vann puck på puck och skapade chans på chans, och det enda som fattades var ett mål.
Hemmalaget var rejält tillbakapressat, och det kändes varken logiskt eller rättvist när 2-0 kom, halvvägs in i perioden.
Leksand vann skotten med hela 21-7, men ställningen 2-0 stod sig perioden ut.

Leksand fick chansen i numerärt överläge två gånger i början av den tredje perioden, men fick inte alls till PP-spelet.
Det fick däremot hemmalaget, som satte 3-0 i just powerplay i mitten av perioden, via en backhand i krysset av Tobias Hage.
6 minuter senare kom också 4-0. Tex Williamsson slängde sig och räddade förstaläget snyggt med klubban, men Axel Ottosson kunde enkelt slå in returen i ett öppet mål.

4-0 stod sig matchen ut.
Trots förlusten ligger leksingarna kvar på tabellens andraplats.
På torsdag väntar hemmamatch mot Troja/Ljungby.

Leksands IF