Tung vecka för J18
Publicerad: 2019-09-29
J18
Veckans två matcher mot Örebro respektive Karlskoga slutade tyvärr med två förluster för J18. David Rosander, back i laget, tycker att Leksand var bättre i stora delar av matcherna men förlorade på grund av felvärderingar och individuella misstag. – Vi går ifrån spelet och börjar göra egna grejer istället för att göra det vi ska.

Matchveckan för J18 inleddes i onsdags kväll med bortamatch mot Örebro, men trots ett massivt skottövertag med 38-15 slutade det med en 1–6-förlust.
– Jag tycker att vi var bättre större delar av matchen, men det är felvärderingar som gör att vi släpper in mål, att vi värderar situationerna fel. Det är mer individuella misstag än spelet i sig som gör att vi förlorar, förklarar David.

Idag väntade hemmamatch mot Karlskoga och detta möte blev betydligt jämnare. Tyvärr slutade även denna match med förlust efter att gästerna avgjort i tredje perioden och snöpligt lyckats ta alla tre poäng efter slutresultatet 3–4.
– Det är lite samma idag, vi gör det vi ska och trycker stundtals ner motståndet rejält men gör samma felvärderingar. Vi går ifrån spelet och börjar göra egna grejer istället för att göra det vi ska. När vi gör det vi ska så känner vi själva att vi är ostoppbara, säger David som stod för ett mål och en assist.

Hur tycker du att säsongen har inletts för egen del?
– Jag tycker att inledningen för det mesta har varit helt okej. Jag försöker bidra med att vara rejäl och spela så hårt jag kan för att hjälpa laget på det sättet, avslutar David.

Nu till veckan står en bortamatch och en hemmamatch på schemat för J18. På torsdag åker laget till Valbo och på söndag kommer Grums på besök till Tegera Arena.

Arvid Yngvesson