LIF-damer på landslagsuppdrag
Publicerad: 2018-07-10
Tre Kronor
Huvudcoachen Ylva Martinsen har tagit ut Damkronornas trupp till ett läger på Bosön, samt internmatcher i Gränbyhallen, Uppsala, under tiden 17-21 augusti. Med i truppen finns leksingarna Elin Lundberg, Maja Nyhlén-Persson, Madeleine Hall och Wilma Johansson.

När lägret är slut, den 21 augusti, tas truppen till en 4-nationersturnering i Tjeckien ut. Turneringen spelas 23-25 augusti, och deltagande länder är Sverige, Finland, Ryssland och Tjeckien.

Damlandslaget U18:s huvudcoach Alexander Bröms har tagit ut 34 spelare (4 målvakter, 12 backar och 18 forwards) till ett russinläger i Nyköping, under tiden den 17-21 augusti. Under lägret spelas bland annat fyra internmatcher i Stora Hallen, Rosvalla, Nyköping.
Med i truppen finns Leksands Linnea Sjölund och Anna Levin.
Den 20 augusti tas Damlandslaget U18:s trupp till 4-nationersturneringen i Schweiz ut. Turneringen spelas 23-25 augusti.

Elin Broman