Patrik Norén inför ÖHK
Publicerad: 2020-09-30
Efter en dryg veckas uppehåll är det imorgon torsdag återigen dags för SHL-omgång, och för Leksands del väntar Örebro HK på hemmaplan i Tegera Arena. Patrik Norén ser fram emot att få spela igen.

Efter bortamatchen mot Malmö i tisdags förra veckan har herrlaget haft ledigt fram till söndagen då man hade återsamling och påbörjade träningsperioden inför hemmamatchen mot Örebro. Patrik Norén har utnyttjat ledigheten till återhämtning, även om han helst hade velat fortsätta spela matcher.
-Vi har haft en bra träningsvecka tycker jag. Det är klart att det var lite segt att starta igång efter fyra dagars ledighet, men träningspasset idag var riktigt bra så det känns som att vi är redo. Det är lite speciellt att få möjligheten att vila i hela fyra dagar efter bara två omgångar, men det är alltid skönt att få lite återhämtning. Helst vill man väl ändå bara fortsätta att köra på när man väl har kommit in i det, så det ska bli skönt att få spela imorgon igen, säger Patrik Norén.

Godkänd säsongsinledning

Säsongsinledningen har resulterat i fyra poäng in på kontot från de två spelade matcherna mot Skellefteå och Malmö. Patrik Norén anser att laget kan se tillbaka på en ganska stabil inledning av säsongen för Leksands del även om vissa detaljer går att finslipa.
-Jag tycker att vi har börjat ganska bra. Det är klart att vi inte är helt nöjda med den första matchen mot Skellefteå där framförallt vårt boxplay inte fungerade. I spel fem mot fem var det bra däremot. Mot Malmö gör vi en stabil match rakt igenom, tycker jag. Det var inget flashigt spel på något vis, men en gedigen insats, och en bra genomförd bortamatch där vi också tar tre poäng.

När Norén ombes att berätta om sin egen inledning av säsongen vill han gärna lyfta fram samarbetet med sin backkollega Daniel Gunnarsson.
-Det har känts ganska stabilt för egen del så här långt. Jag tycker att jag har kommit in i det mer och mer efter en försäsong som kändes väldigt lång, och det är otroligt kul att serien är igång. Det känns som att jag och Gunnarsson har hittat varandra bra så det finns helt klart något att bygga vidare på där, säger Patrik Norén.

Örebro står för motståndet

För motståndet under torsdagkvällen står Örebro HK som hittills under SHL-säsongen tagit två segrar på lika många försök. Patrik Norén har bra koll på motståndet och vet vad som krävs från Leksands håll i matchen.
-Örebro är ett offensivt skickligt lag som ställer om väldigt snabbt i spelet. Tappar man puckar i mittzon eller på offensiv blålinje så går det väldigt fort, så det gäller att vi är väldigt noggranna med att få ner puckarna djupt på dem. Det är lite klyschigt, men det är så det är. Det finns delar i Örebros spel där de är sårbara och det ska vi se till att utnyttja på bästa sätt.

Vem avgör mot Örebro?
-Det gör Daniel Gunnarsson!

På passning från dig då, eller?
-Jajemen, såklart!

Följ uppladdningen inför matchen, och var med i utlottning av halsdukar samt telefonsamtal från Thomas Johansson!

Matchen mot Örebro sänds inte i linjär TV, men går att se via stream från C More via deras hemsida eller i deras app.

Richard Brasar