Hälsning från Hedbom
Publicerad: 2019-04-06
Leksands IF
– Jag är fantastiskt nöjd, glad och lycklig. Nu ser vi med stor ödmjuket fram emot det vi har framför oss. Det säger vd/klubbdirektör Andreas Hedbom, dagen efter avancemanget till SHL.

Han hyllar laget, som efter att ha spelat måstematcher i stort sett varannan dag under en månads tid, lyckades besegra Mora med 4-1 i matcher och därmed avancera till spel i landets högsta liga.
– Jag är oerhört imponerad av kraften och styrkan i laget, och över sättet de grejar det här på. Det här betyder otroligt mycket för mig, laget, hela föreningen, och inte minst - för så många underbara leksingar runt om i landet. Utan alla fantastiska fans, som stöttar laget och föreningen i vått och torrt, vore inte Leksands IF någonting. Det är alla ni där ute som gör Leksands IF, och det är det som gör Leksands IF så unikt.

Hur ser de närmsta dagarna ut för dig och resten av föreningen?

– Nu ska vi fira i några dagar, men sedan kommer vi att sätta oss ner och göra ett riktigt bra grundarbete som ska ta oss in i framtiden. Vi har fått en fantastisk chans att göra något riktigt bra av det här, och vårt mål är att förvalta detta på bästa sätt. Vår målsättning är att vara förberedda på alla plan, och då pratar jag inom hela Leksands IF, säger Andreas Hedbom, som bland mycket annat kommer att fokusera på att jobba fram en ny, uppdaterad vision.
– Vision 2019 gick ju på många plan i uppfyllelse, så nu börjar arbetet med att formulera en ny vision - för Leksands IF in i framtiden, fortsätter Hedbom, som avslutar med att skicka en hälsning till alla leksingar där ute:
– Vi gjorde det här tillsammans. Jag vill rikta ett stort tack till hela Leksandsfamiljen. Ingen nämnd ingen glömd.

Elin Broman