Klar seger för J18
Publicerad: 2018-10-28
J18
53-11 i skott och blåvit seger med 5-2. – Skönt med tre poäng, men spelmässigt var det inte någon av våra bättre matcher, säger målskytten Isak Wallén efter söndagens bortavinst mot Hudiksvall.

Hemmalaget inledde målskyttet i powerplay, efter tre minuters spel.
– Ett mål där vi borde ha varit med betydligt bättre. Vi var inte riktigt med från start tyvärr, menar Isak, vars lag dock kvitterade bara några minuter senare.
Kvitteringen följdes upp av tre raka LIF-mål i period nummer två, och efter att hemmalaget reducerat i mitten av period tre fastställde sedan Isak Wallén segersiffrorna 5-2 med drygt tre minuter kvar av matchen.
– Spelmässigt hade vi övertaget i princip hela matchen, så visst vann vi rättvist även om vi kan mycket bättre, fortsätter Isak, som beskriver sitt eget mål så här:
– Jag blev helt fri, så det var bara att lägga in pucken. Väldigt bra förarbete av Johannes Hellsten och Jesper Kandergård.

Någon annan som förtjänar ett extra plus?

– Adrian Jonsson utsågs till matchens lirare och jag kan bara hålla med. Han gjorde det väldigt bra både defensivt och offensivt.

LIF J18 ligger nu på en tredjeplats i tabellen, efter 28 poäng på tolv matcher.
På torsdag tar laget emot Grums på hemmais.

Elin Broman